Dat online marketing onmisbaar is voor iedere onderneming is geen geheim meer. Maar het goed toepassen van online marketing is en blijft wel een uitdaging voor velen. In onze blog vertellen wij jou graag de marketing trends voor het 2e half jaar van 2022. Lees hieronder verder:

Metaverse

We beginnen direct bij de meest innoverende al dan wel niet de moeilijkste trend, namelijk metaverse. De afgelopen jaren komen de technologische ontwikkelingen ons in sneltrein vaart tegemoet en daar is metaverse er 1 van. Het is een interactieve en virtuele wereld waar gebruikers met elkaar kunnen interacteren. Voor bedrijven zijn er kansen om originele marketingcampagnes voor interactieve merkbelevingen en promoties te realiseren. Je kan dit toepassen via bijvoorbeeld je webbrowser, maar ook in een volledige virtuele wereld middels virtual reality.

Linkbuilding

Linkbuilding is en blijft een grote speler in de online marketing wereld. Verschaf kwalitatieve externe links van linkpartners om zo jou website of webshop een boost te geven. Echter moet dat wel goed gebeuren. Kwalitatieve linkbuilding is dan hetgeen waar wij op doelen. Backlinks kopen in de vorm van blogvermeldingen zijn ‘the-way-to-go’ om linkbuilding effectief toe te passen. Artikelenkopen.nl is dan ook de webshop voor linkbuilders. 

Een tip: kwaliteit gaat boven kwantiteit. Liever 1 vermelding op een website met een hoge DA en PA dan 10 vermeldingen op websites met een lage DA en PA.

Video

Video content en dan ook direct marketing is en blijft een aantrekkelijke optie voor veel onderneming. Video content is aantrekkelijk en je kan er emotie in kwijt. Dat is ook 1 van de redenen dat het social media platform TikTok in een korte tijd significant is gegroeid. Video marketing kan op verschillende manieren worden toegepast, namelijk instructie video’s. 

Videomarketing is arbeids- en kapitaalintensiever dan de traditionele manier van online marketing, maar…

Je krijgt ruim 80% meer verkeer, consumenten begrijpen de dienst of product beter en consumenten kopen meer door video’s. Zoals je dus kan concluderen kost videomarketing meer, maar krijg je er ook meer voor terug. De bovenstaande 3 profijten zijn slecht een 3-tal voordelen. We kunnen er namelijk nog veel meer benoemen. Middels de bovenstaande 3 online marketing trends voor het 2e helft van het jaar 2022 hopen wij jou geïnformeerd en te hebben geïnspireerd. Het is altijd aan te raden om de trends en ontwikkelingen in de gaten te houden, zodat je concurrent jou niet voorbij streeft. Zorg juist voor het omgekeerde effect. Dat jij juist wegloopt bij de concurrent middels effectieve en vernieuwende online marketing activiteiten.

About The Author